Kadra
mgr Karolina Gil
Dyrektor przedszkola
Właściciel przedszkola
Oprócz funkcji dyrektora do spraw pedagogicznych jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i klas 1-3. Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz edukację przedszkolną i wczesnoszkolną z językiem angielskim.
Przez 15 lat mieszkałam w Anglii, gdzie pracowałam przez większość tego czasu w angielskich przedszkolach. Od 2018 roku prężnie działam w Anglojęzycznym Niepublicznym Przedszkolu SMYKI jako nauczyciel, a od 2019 roku jako dyrektor. Jestem osobą sumienną i lubiącą nowe wyzwania, których nie brakuje mi w pracy z przedszkolakami. W domu czeka na mnie moja dwójka najukochańszych dzieciaczków, córka Julia i synek Gabriel. Kocham dzieci, a przebywanie z nimi sprawia, że mogę zapomnieć o wszystkim dookoła, mogę śmiać się z nimi, bawić i patrzeć jak się rozwijają.
mgr Anna Kostrzak
Wicedyrektor przedszkola
Nauczyciel w grupie Smykusi
Ukończyłam studia pedagogiczne na kierunku pedagogika o specjalności pedagogika ogólna w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy, studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne-kwalifikacje nauczycielskie oraz studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania placówką oświatową.
Uczę dzieci poprzez zabawę, staram się stosować jak najbardziej kreatywne zajęcia w przyjaznej atmosferze. W pracy pedagogicznej zależy mi na metodach aktywizujących i wspierających indywidualny rozwój dziecka, jednakże każdego dnia uczę dzieci pracy zespołowej. Dzieci traktuję przede wszystkim z szacunkiem, bowiem pozwala to budować atmosferę zaufania w grupie.
„Nikt – zarówno dziecko, jak i dorosły – nie lubi, żeby mu cokolwiek narzucać.”
Celestyn Freinet
W czasie wolnym czytam dużo książek oraz pogłębiam swoją wiedzę i doświadczenie odnośnie mojej drugiej największej pasji: dogoterapii oraz szkolenia swojego wymarzonego psa rasy border collie. Kocham góry – zachwycam się ciszą i spokojem jaki mi towarzyszy podczas wędrówki. Góry nie tylko dają nam wytchnienie i poczucie wolności, ale uczą też życia, odpowiedzialności , rozwagi, pokory i szacunku.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą nastolatka – Igora.
mgr Patrycja Twaróg
Nauczyciel, wychowawca w grupie Smyki
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko co robią.”
Carolyn Hooper
Gdyby ktoś mnie zapytał za co lubię swoją pracę, odpowiedź by brzmiała za każdy inny dzień, bo praca z dziećmi to taka trochę podróż w nieznane. Bardzo mi zależy na tym aby dzieci poczuły się przy mnie bezpiecznie, gdyż tylko wtedy mają możliwość do optymalnego i harmonijnego rozwoju. Podczas zajęć zawsze staram się czymś zaskoczyć moich wychowanków jak i również rozśmieszyć, bo przecież uśmiech dziecka to najpiękniejszy dar. Również każdego dnia staram się wzbudzać w moich podopiecznych chęć do działania, tworzenia i myślenia. Wciąż podnoszę poziom swoich umiejętności zawodowych. Brałam czynny udział w takich warsztatach jak: Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej, Liczę ważę segreguje, Figurowy zawrót głowy, Ruch muzyka i plastyka dla małego smyka, Aktywne słuchanie Batti Strauss, Zabawy z chustą animacyjną. Ukończyłam studia licencjackie o kierunku pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną. Studia magisterskie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
mgr Paulina Pietrzak
Lektor języka angielskiego w grupie Smykusi
Edukacja językowa dziecka od najmłodszych lat to najlepsza inwestycja w jego przyszłość. Wierzę że im wcześniej i im więcej dziecko będzie rozmawiać w języku obcym, tym większa szansa na to, że jakiekolwiek bariery językowe przestaną istnieć a świat w przyszłości stanie przed nim otworem. Dlatego w pracy posługuję się językiem angielskim działając zgodnie z zasadą immersji językowej a podczas zajęć stosuje wiele ciekawych form aktywizowania uczniów, tj. m.in. piosenki, gry i zabawy.
Swoją fascynacje kulturą amerykańską i łatwość w przyswajaniu języka zamieniłam w sposób na życie i już w trakcie studiów filologii angielskiej o specjalizacji tłumaczeniowej rozpoczęłam pracę w tym kierunku. Ogromne doświadczanie dała mi praca w wielu szkołach językowych we Włocławku, Bydgoszczy oraz pododdziałach warszawskich a także prowadzenie kursów językowych na różnych poziomach zaawansowania. Przygotowanie pedagogiczne zdobyłam dzięki dwuletniemu kursowi w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej we Włocławku. Moja przygoda z językiem i nauczaniem trwa już ponad 10 lat i mimo to nadal sprawia mi przyjemność oraz wybudza chęć dalszego rozwoju.
mgr Joanna Dankowska
Pedagog, logopeda, neurologopeda
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika- logopedia w 2010 roku i od tego czasu pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym. Postanowiłam ponadto poszerzyć swoją wiedzę i w tym celu wybrałam studia podyplomowe w zakresie neurologopedii.
Swoją pracę traktuję jako odpowiedzialną misję, ponieważ prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka ma bezpośredni wpływ na kształtowanie i rozwój jego osobowości. Umożliwia dziecku kontakt z otoczeniem, sprzyja nawiązywaniu relacji z rówieśnikami i odzwierciedla się w samoocenie. W pierwszych latach życia, dziecko jest niezwykle podatne na wszelkiego rodzaju bodźce otoczenia, zwłaszcza tego najbliższego. Dzięki rozumieniu, poznaje świat, za sprawą mowy uczy się wyrażać siebie. Badacze twierdzą, że pierwszych pięć lat życia determinuje w znacznym stopniu to, co dzieje się z człowiekiem później. Zatem okres pobytu dziecka w przedszkolu jest etapem najważniejszym w kształtowaniu się jego mowy. Dlatego też terapia logopedyczna wad wymowy dzieci w wieku przedszkolnym, przynosi największe efekty. Łatwiej bowiem istniejące wady kontrolować i po kolei niwelować lub korygować, niż usuwać wówczas, gdy zakorzenią się na dobre.