Kadra

mgr Anna Kostrzak

Dyrektor Przedszkola oraz właściciel

Ukończyłam studia pedagogiczne na kierunku pedagogika o specjalności Pedagogika ogólna w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy, studia podyplomowe na kierunku Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe na kierunku Przygotowanie pedagogiczne-kwalifikacje nauczycielskie oraz studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania placówką oświatową.

Pomysł założenia językowego przedszkola zrodził się po częstych wizytach u mojego brata, który mieszkał, studiował i pracował w Wielkiej Brytanii. Jestem bardzo dumna z przedszkola, gdyż jest ono spełnieniem moich marzeń, pasją i drugim domem.

W mojej placówce ogromną wagę przywiązuję do wysokich kwalifikacji nauczycieli i zapewnieniu dzieciom jak najlepszych warunków rozwojowych. Założeniem przedszkola jest solidne przygotowanie dzieci do szkoły w obu językach: polskim i angielskim oraz otworzenie je na świat, inne języki i kultury.

Pragnę, aby nasze przedszkole było szczęśliwym, beztroskim miejscem, do którego dzieci przychodzą z radością i uśmiechem.

Bardzo lubię podróżować zwłaszcza w góry, to tam odnajduję spokój, harmonię i od czasu do czasu „ładuję baterie”. Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą Igora.

mgr Karolina Gil

Dyrektor ds. pedagogicznych

Oprócz funkcji dyrektora do spraw pedagogicznych jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i klas 1-3. Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego oraz edukację przedszkolną i wczesnoszkolną z językiem angielskim.

Przez 15 lat mieszkałam w Anglii, gdzie pracowałam przez większość tego czasu w angielskich przedszkolach. Od 2018 roku prężnie działam w Anglojęzycznym Niepublicznym Przedszkolu SMYKI jako nauczyciel, a od 2019 roku jako dyrektor. Jestem osobą sumienną i lubiącą nowe wyzwania, których nie brakuje mi w pracy z przedszkolakami. W domu czeka na mnie moja dwójka najukochańszych dzieciaczków, córka Julia i synek Gabriel. Kocham dzieci, a przebywanie z nimi sprawia, że mogę zapomnieć o wszystkim dookoła, mogę śmiać się z nimi, bawić i patrzeć jak się rozwijają.

mgr Patrycja Twaróg

Nauczyciel, wychowawca w grupie Smyki

„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko co robią.”

Carolyn Hooper

Gdyby ktoś mnie zapytał za co lubię swoją pracę, odpowiedź by brzmiała za każdy inny dzień, bo praca z dziećmi to taka trochę podróż w nieznane. Bardzo mi zależy na tym aby dzieci poczuły się przy mnie bezpiecznie, gdyż tylko wtedy mają możliwość do optymalnego i harmonijnego rozwoju. Podczas zajęć zawsze staram się czymś zaskoczyć moich wychowanków jak i również rozśmieszyć, bo przecież uśmiech dziecka to najpiękniejszy dar. Również każdego dnia staram się wzbudzać w moich podopiecznych chęć do działania, tworzenia i myślenia. Wciąż podnoszę poziom swoich umiejętności zawodowych. Brałam czynny udział w takich warsztatach jak: Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej, Liczę ważę segreguje, Figurowy zawrót głowy, Ruch muzyka i plastyka dla małego smyka, Aktywne słuchanie Batti Strauss, Zabawy z chustą animacyjną. Ukończyłam studia licencjackie o kierunku pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną. Studia magisterskie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

mgr Anita Gorska

Nauczyciel, wychowawca w grupie Smyki

Jestem absolwentką Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa o specjalności Biblioterapia. Pracowałam na fili bibliotecznej prowadząc odział dla dzieci i młodzieży. Współpracowałam z placówkami oświatowymi organizując zajęcia z zakresu inicjacji literackich, biblioterapii (program autorski), edukacyjne oraz plastyczne. Odkryłam w sobie pasję nie tylko do pracy z dziećmi, ale również do nauczania. Stało się to motywacją do podjęcia studiów z „Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” oraz „Pedagogiki specjalnej z Oligofrenopedagogiką”. Ważne jest dla mnie, aby dzieci odczuwały przynależność do grupy, czuły się akceptowane i bezpieczne. Uważam, iż istotne jest indywidualne podejście do dziecka, poznanie jego mocnych i słabych stron, co daje możliwość odpowiedniego wsparcia pedagogicznego. Jako pedagog uważam, że w takim samym stopniu istotne jest przygotowanie wychowanków pod względem merytorycznym oraz kształcenie kompetencji społeczno-emocjonalnych. Dla harmonijnego rozwoju, dzieci powinny mieć zapewnione bezpieczeństwo fizyczne oraz psychiczne. W pracy zawodowej staram się podnosić kwalifikacje poprzez udział w szkoleniach, kursach oraz poprzez samokształcenie.

mgr Aleksandra Kluzik-Gaudyn

Nauczyciel, wychowawca w grupie Smykusi

„Nie dawaj dzieciom gwiazdki z nieba, pozwól im nauczyć się latać, wtedy zobaczą, że za tym pierwszym niebem jest następne, a im mocniej będą musiały się napracować żeby tam dolecieć, tym większa będzie ich radość po dotarciu do celu”.

Beata Pawlikowska

Ukończyłam studia na kierunku Logopedia oraz podyplomowe studia z zakresu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Wybór mojej zawodowej drogi jest efektem poszukiwań jak umiejętnie połączyć pasję z zawodem. Pracę z dziećmi zaczęłam jeszcze podczas studiów, jako praktykantka w „Smykach” (wtedy jeszcze Punkt Przedszkolny). Podczas zajęć z dziećmi wykorzystuję tradycyjne i innowacyjne metody nauczania stymulujące wszechstronny rozwój moich podopiecznych. Jestem osobą pogodną i z poczuciem humoru. Dzieci nauczyły mnie i wciąż uczą, by cieszyć się każdą chwilą - to coś o czym my, dorośli w ciągłym pośpiechu, zapominamy, a przecież to czyni świat o wiele lepszym. Obserwowanie dzieci jak pokonują nowe trudności, jak się zmieniają i rozwijają utwierdza mnie w tym, że praca z nimi to moje powołanie, a każdy uśmiech dziecka jest dla mnie największą zawodową nagrodą.

mgr Alina Mioduszewska

Nauczyciel, wychowawca w grupie Smykusi

Magister pedagogiki ogólnej, nauczyciel nauczania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Kocham dzieci i wyzwania, dlatego właśnie nie mogłabym nie pracować w przedszkolu. Młody człowiek jest pełen zagadek, pomysłów, możliwości i szczerości, które dla nas dorosłych są czasem bardzo zaskakujące. Uwielbiam pracę z dziećmi, cieszę się, że mogę im towarzyszyć w poznawaniu świata. Pomagam się rozwijać biorąc pod uwagę ich możliwości. Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, bo każdy człowiek jest inny. Uczę rozwiązywać konflikty, staram się zaspokajać potrzeby, towarzyszę w zabawie, uczę tolerancji i szacunku. Każdy sukces małego Smykusia i jego zadowolenie jest też moją radością, która daje mi siłę do dalszej pracy. Robię wszystko, żeby dzieci w przedszkolu czuły się tak bezpiecznie jak w domu rodzinnym. W czasie wolnym od pracy zawodowej jestem szczęśliwą mamą całej szalonej trójki, z którą uwielbiamy jeździć na rolkach, grać w piłkę, a w zimowe wieczory w gry planszowe.

mgr Magdalena Kopczyńska-Rakoczy

Lektor języka angielskiego

Ukończyłam trzyletnie studia w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych o specjalności: nauczanie języka angielskiego. Następnie dwuletnie studia magisterskie o specjalności metodyka nauczania języka angielskiego oraz studia na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Dodatkowo w 2010 ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Tłumaczenia ekonomiczno-prawne w biznesie. Uwielbiam pracę z dziećmi i możliwość uczenia ich codziennie czegoś nowego, swoja pasje rozwijam już od 12 lat i nadal odnajduję w sobie ogromna chęć rozwoju i zapał. Metodą przewodnią w mojej pracy jest metoda immersji językowej, czyli inaczej „zanurzenia” w języku, która bazuje przede wszystkim na osłuchaniu się z językiem. Metoda ta kładzie głownie nacisk na rozumieniu ze słuchu oraz mówieniu przedkładając je nad pisaniem i czytaniem które mogą być rozwijane w późniejszym etapie.

Najważniejszymi zaletami immersji językowej są:

  • · intuicyjne chłonięcie wiedzy z otoczenia, a co za tym idzie brak znudzenia nauką tak jak w przypadku tradycyjnych metod,
  • · nauka poprzez zabawę, wykorzystanie piosenek, opowiadań, rymowanek, książek i zabaw oraz otaczających nas przedmiotów do nauki i poznania języka,
  • · wykorzystanie codziennych sytuacji i czynności do nauki dlatego nauka jest bardziej efektywna.

Prywatnie szczęśliwa żona i mama Marcelinki.

mgr Ilona Płaza

Lektor języka angielskiego

Pasjonuję się językiem angielskim od kiedy pamiętam. Ta pasja sprawiła, że wybrałam liceum językowe z rozszerzonym angielskim a następnie, idąc za ciosem, Wyższą Szkołę Filologiczną, którą ukończyłam z tytułem magistra. W celu poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności odbyłam roczny kurs pedagogiczno-metodologiczny w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych. Jestem nauczycielką języka angielskiego już od niemal 10 lat. Ucząc małe dzieci kładę nacisk na zanurzenie w języku i angażowanie wszystkich zmysłów uczniów. Dzięki temu niemal nieświadomie bardzo szybko przyswajają wiedzę. W wolnym czasie lubię czytać książki, oglądać filmy, podróżować i spędzać czas z rodziną i ukochanymi zwierzakami.

mgr Joanna Dankowska

Pedagog, logopeda, neurologopeda

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika- logopedia w 2010 roku i od tego czasu pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym. Postanowiłam ponadto poszerzyć swoją wiedzę i w tym celu wybrałam studia podyplomowe w zakresie neurologopedii.

Swoją pracę traktuję jako odpowiedzialną misję, ponieważ prawidłowe kształtowanie się i rozwój mowy dziecka ma bezpośredni wpływ na kształtowanie i rozwój jego osobowości. Umożliwia dziecku kontakt z otoczeniem, sprzyja nawiązywaniu relacji z rówieśnikami i odzwierciedla się w samoocenie. W pierwszych latach życia, dziecko jest niezwykle podatne na wszelkiego rodzaju bodźce otoczenia, zwłaszcza tego najbliższego. Dzięki rozumieniu, poznaje świat, za sprawą mowy uczy się wyrażać siebie. Badacze twierdzą, że pierwszych pięć lat życia determinuje w znacznym stopniu to, co dzieje się z człowiekiem później. Zatem okres pobytu dziecka w przedszkolu jest etapem najważniejszym w kształtowaniu się jego mowy. Dlatego też terapia logopedyczna wad wymowy dzieci w wieku przedszkolnym, przynosi największe efekty. Łatwiej bowiem istniejące wady kontrolować i po kolei niwelować lub korygować, niż usuwać wówczas, gdy zakorzenią się na dobre.

mgr Hanna Tańska

Terapeuta, pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Na co dzień pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. W swojej pracy spotykam maluchy jak również nastolatki i dla każdego z nich staram się indywidualnie dobierać terapię, tak by moi podopieczni czuli się dobrze, by wiedzieli, że mogą odnosić sukcesy - czasem bardzo, bardzo malutkie. Pracuję „małymi kroczkami”- bo w terapii inaczej się nie da! Najmniejszy krok do przodu „moich dzieci” - to radość, której nie da się opisać!

Wanda Kałamajska

Pomoc nauczyciela

Maria Janas

Pomoc nauczyciela

Masz pytania?
Zadzwoń do nas!

795 721 070
52 307 06 89